Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verze Obě strany příští revize | ||
cs:spravce:edudb2:info_url [2019/02/11 14:04] ec@cesnet.cz [Příklad informační stránky o eduroamu] |
cs:spravce:edudb2:info_url [2019/02/11 14:12] ec@cesnet.cz [Nastavení uživatelských zřízení pro připojení k eduroamu] |
||
---|---|---|---|
Řádek 8: | Řádek 8: | ||
- | ====== Naše/instituce škola je připojena k eduroamu ====== | + | ====== Naše instituce/škola je připojena k eduroamu ====== |
//[[https://www.eduroam.cz/|eduroam]]// je mezinárodní projekt zabývající se podporou mobility a roamingu v sítích národního výzkumu a vzdělávání (NREN). V České republice je tento projekt zastřešován sdružením [[https://www.cesnet.cz/|CESNET]]. Naše škola/instituce se do projektu zapojila v roce 2999. Byl tak učiněn další krok ke zvýšení kvality zajištění studia a prestiže instituce. | //[[https://www.eduroam.cz/|eduroam]]// je mezinárodní projekt zabývající se podporou mobility a roamingu v sítích národního výzkumu a vzdělávání (NREN). V České republice je tento projekt zastřešován sdružením [[https://www.cesnet.cz/|CESNET]]. Naše škola/instituce se do projektu zapojila v roce 2999. Byl tak učiněn další krok ke zvýšení kvality zajištění studia a prestiže instituce. | ||
Řádek 24: | Řádek 24: | ||
V //eduroam//u se používá uživatelské jméno sestávající ze dvou částí - samotného uživatelského jména a realmu. Za **uživatelské jméno**, na něž jste zvyklí z ostatních systémů školy/instituce, budete v rámci roamingu přidávat znak **@** a realm **realm.cz**. Než budete moci roaming využívat, budete si také muset nastavit eduraom heslo. | V //eduroam//u se používá uživatelské jméno sestávající ze dvou částí - samotného uživatelského jména a realmu. Za **uživatelské jméno**, na něž jste zvyklí z ostatních systémů školy/instituce, budete v rámci roamingu přidávat znak **@** a realm **realm.cz**. Než budete moci roaming využívat, budete si také muset nastavit eduraom heslo. | ||
- | ===== Nastavení uživatelských zřízení pro připojení k eduroamu ===== | + | ===== Nastavení uživatelských zařízení pro připojení k eduroamu ===== |
Pro **bezpečné připojení k //eduroam//u nestačí jen zadat jméno a heslo**. Musíte si nastavit i kontrolu certifikátů, nejsnazší je to učinit pomocí [[https://cat.eduroam.cz/|eduroam CAT]], viz [[https://www.eduroam.cz/cs/uzivatel/sw/uvod|dokumentace na eduroam.cz]]. | Pro **bezpečné připojení k //eduroam//u nestačí jen zadat jméno a heslo**. Musíte si nastavit i kontrolu certifikátů, nejsnazší je to učinit pomocí [[https://cat.eduroam.cz/|eduroam CAT]], viz [[https://www.eduroam.cz/cs/uzivatel/sw/uvod|dokumentace na eduroam.cz]]. | ||
- | Pro ruční nastvení budete potřebovat následující informace: | + | Pro ruční nastavení budete potřebovat následující informace: |
* název sítě (SSID): eduroam | * název sítě (SSID): eduroam | ||
* protokol připojení: 802.1x | * protokol připojení: 802.1x | ||
Řádek 46: | Řádek 46: | ||
Provoz žáků školy je filtrován v souladu se zákony ČR. | Provoz žáků školy je filtrován v souladu se zákony ČR. | ||
- | Do provozu návštěvníků není nijak zasahováno s výjimkou filtrování odchozího SMTP provozu (TCP/25) pro odesílání pošty používejte služby SMTPS (TCP/465) anebo Submision (TCP/587). | + | Do provozu návštěvníků není nijak zasahováno s výjimkou filtrování odchozího SMTP provozu (TCP/25), pro odesílání pošty používejte služby SMTPS (TCP/465) anebo Submision (TCP/587). |
===== Podpora ===== | ===== Podpora ===== | ||
Řádek 52: | Řádek 52: | ||
Uživatelé naší školy/instituce se mohou obracet na email eduroam@realm.cz a nebo telefon +420 123 456 789. | Uživatelé naší školy/instituce se mohou obracet na email eduroam@realm.cz a nebo telefon +420 123 456 789. | ||
- | Návštěvníci s //eduroam// účtem by měli podporu hledat primárně u té instituce která jim poskytla účet. | + | Návštěvníci s //eduroam// účtem by měli podporu hledat primárně své domovské instituce, tedy té. která jim poskytla účet. |